torstai 13. marraskuuta 2014

Agitreenit; leieröinti II (maanantai)

Maanantaina oli taas leieröinnit. Radalla oli kahteen kertaan kepit, ja toistoja tuli liian monta niilläkin. Alun kolme kertaa kepit meni ihan hyvin, mutta sitten alkoi tulla hidastelua.


Leieröinti 1-esteeltä putkelle meni hyvin, kun vastaaotin puomin toisella puolella putkelle.
4- putkelta puomille oli tosi tiukka käännös näin isolla koiralla, vaikka kuinka yritin kauempaa vastaanottaa Pyryn, että saisi vähän vauhtia puomille.

Puomilta 6-esteelle oli vähän hitaahko, mutta itse olin väärässä kohtaa rataa.
Leieröinti 9-putkelta 10-esteelle meni aluksi vähän ketuilleen, kun Pyry aina jää katsomaan missä minä olen. Tietty kun namialusta on 10-esteen takana, niin Pyry ei vilkaisekaan minua. Minun täytyy siis olla vähän Pyryä edellä että leieröinti onnistuisi tuollaisissa kohdissa.
16-kepeille tein pakkovalssin ja sitten vikoilla esteillä sama leieröinti kuin aikaisemmin.

Tää leieröinti on aika haastava Pyrylle ja minulle. Silloin kun Pyryllä on kova vauhti, se irtoo paremmin, ja irtoaa leieröinteihinkin hyvin, mutta vähän pienemmällä vaihteella se "alkaa ajattelemaan" ja seuraa liian hyvin minua.

Haltin kanssa käytiin taas hallilla hengailemassa, ja hyvin se leikki siinä kun toinen koira teki rataa vieressä ja tehtiin käsikosketusta yms. Hyvin nukkui autossakin, eikä meinannut jaksaa tulla autostakaan ulos, kun nukutti.

Meidät Pyryn kanssa valittiin mukaan Agi-Kotkien järjestämään valmennukseen, joka järjestetään kerran kuussa ja Sami Wessman toimii kouluttajana. Kerran nyt oltiin Wessmanin koulutuksessa, ja rata oli aika haastava (ihan vaan kun ei ollut pyöritysten vuoksi mahdollisuutta saada vauhtia ohjauksiin), mutta uskon että paljon opitaan, varsinkin kun opitaan valmentajan kanssa tuntemaan toisemme paremmin. Valmentaja on valmentanut myös porokoiria, joten hänellä on siltä saralta jo kokemusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti