keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Maanantain agitreenit

Meidän maanantain agitreenit tehtiin samalla pohjalla kuin mitä Kylliäisen valmennus oli. Tosin rata oli tietty eri, ja mun mielestä aivan hullusti tehty (ihan kuin minikoiria ajatellen), kääntymiset oli tosi ahtaita maksikokoisille koirille ja muutenkin tehty vaikeahko rata. Kuten yleensäkin valmennusten jälkeen, mulla ei ollut juurikaan kapasiteettia tehdä mitään haastavaa.

Olin siis jälleen hyvin motivoiva koulutettava, ja tein ihan omaa rataa molempien kanssa. Tehtiin muutamia suoria pätkiä vauhdilla, Haltin kanssa olisi kyllä pitänyt ottaa vielä lyhyemmin, vähän liikaa innostuin sen kanssa taas. Pitäisi oikeasti lopettaa joskus (aina) siinä vaiheessa kun paras into on vielä päällä. Petrataan tän kanssa.

Sen verran kerron että harjoiteltiin Haltin kanssa A-esteeltä kääntymistä taaksepäin, kehikon yläosa oli kyllä hyvä apu tässä ja joka kerta Halti otti kontaktin tosi hyvin, ja tuli tosi hyvin alas asti. Harjoiteltiin myös kepeiltä poispäinkäännöstä putkeen. Halti jäi monta kertaa pyörimään keppien päähän, kun ei tajunnut mun sohimisesta putken suuntaan, mutta sitten kun mulla oli pallo kädessä, niin jopa mun ohjaus parani, ja sain hyvin lähetettyä putkeen kepeiltä. 

Ensin ajattelin, ettei Pyryn kanssa voi tuollaista kepeiltä poispäinkäännöstä tehdä, mutta kokeilin silti. Ei hitto, Pyryhän teki sen ihan tuosta noin vain epäröimättä ja vauhdilla! Ja mun muistaakseni ei olla juuri koskaan tätä harjoiteltu, ja Pyry vaan tekee sen kuin vanha tekijä. Vähänkö upeeta! Ja siis Pyryllä oli taas hirveästi vauhtia, miten tän vauhdin sais kisaradoille??!! Ollaan kuitenkin useampi vuosi kisattu, ja vaikka Pyryn keskittyminen ja häiriönsietokyky on parantunut paljonkin radoilla, niin silti se ottaa häiriötä ja ei se juuri koskaan mene kisoissa yhtä vauhdilla kuin treeneissä. Vähänkö olisin onnekas, jos Pyrylle saisi treenimoodin kisoihin, saattaisi moni kanssakisaaja yllättyä. 

Noh, kisoista puheenollen, huomenna mennään testaamaan mulle uusi kisapaikka, eli Hurtta-halli Helsinkiin Pyryn kanssa, ja sunnuntaina sitten Haltin kanssa Hyvinkään NoDo-halli.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti